miercuri, 13 aprilie 2011

Jucatorii care m-au incantat prin evolutiile lor

In primul rand buna ziua dragi iubitori ai fotbalului! Articolul de azi este inspirat dupa o discutie cu un prieten foarte bun, cel pe care il consider "Kayserul" cunostintelor despre fotbalul mondial. Si anume, astazi m-am hotarat sa scriu despre jucatorii care m-au impresionat prin evolutiile lor cel mai mult in perioada 1990 - zilele noastre la principalele echipe de club din Europa. Am ales echipe care au castigat Liga Campionilor sau au jucat finale. Nu am sa scriu decat cinci jucatori, iar cei care au jucat la mai mlte echipe dintre cele enumerate nu am sa-i trec decat o singura data. Nu imi voi motiva decizia alegerii celor cinci jucatori si nu a altora in dauna lor. Asadar sa incepem! Din campionatul englez:

A) FC Liverpool

1. Michael Owen
2. Steven Gerrand
3. Robbie Fowler
4. Sami Hyypia
5. Steve Mc Manamen

B) Manchester United


1. Cristiano Ronaldo
2. Ryan Giggs
3. Roy Keane
4. Eric Cantona
5. David Beckham

C) Arsenal Londra


1. Denis Bergkamp
2. Thiery Henry
3. David Seaman
4. Marc Overmars
5. Nikolas Anelka

D) Chelsea Londra


1. Frank Lampard
2. John Terry
3. Didier Drogba
4. Petr Cech
5. Gianfranco Zola

Cam atat cu Anglia. Sa trecem la campionatul spaniol.

A) FC BARCELONA


Aici as putea trece cu siguranta toata echipa de azi (nu, nea Mircea?). Dar dupa cateva clipe de gandire am ales cu greu favoritii mei. Asadar:

1. Romario
2. Ronaldo
3. Ronaldinho
4. Messi
5. Jose Maria Bakero

B) REAL MADRID


Si aici mi-a fost greu, dar mai usor ca in cazul Barcelonei.
1. Raul
2. Morientes
3. Roberto Carlos
4. Fernando Hiero
5. Iker Casilias

C) VALENCIA


1. Gaizka Mendieta
2. Claudio Lopez
3. Adrian Ilie
4. Santiago Canizares
5. Amedeo Carboni

Atat la Spanioli. Sa trecem acum la campionatul Italian.

A) Juventus Torino


De asemenea greu, dar iata alesii mei:

1. Zinedine Zidane
2. Roberto Baggio
3. Alesandro Del Piero
4. Christian Vieri
5. Gianluigi Buffon

B) Inter Milano


1. Ivan Zamorano
2. Javier Zanetti
3. Wim Jonk
4. Gianluca Pagliuca
5. Youri Djorkaeff

C) AC Milan


Foarte greu am decis, avand in vedere ca este si echipa mea de suflet din Europa, dupa Dinamo. Cei cinci sunt urmatorii:

1. Dejan Savicevic
2. Filippo Inzaghi
3. Paolo Maldini
4. Clarence Seedorf
5. Kaka

Atat si cu campionatul italian. La nemti acum:

A) Bayern Munchen


1. Mario Bassler
2. Frank Riberry
3. Lothar Matthaus
4. Miroslav Klose
5. Giovane Elber

B) Borussia Dortmund


1. Jurgen Kohler
2. Andreas Moller
3. Mathias Sammer
4. Karl Heinz Riddle
5. Stefan Chapuisat

Pana data viitoare, ramaneti cu bine!


Un comentariu:

ADRIAN SPARTAN spunea...

Dudule, foarte interesant articolul tau. Dincolo de subiectivismul fiecaruia dintre noi, top 5 jucatori la echipele pe care le-ai prezentat seamana mult cu ceea ce cred si eu ca au fost cei mai buni jucatori ai ultimilor 20 de ani la cluburile mentionate de tine. As spune ca fata de mine tu ai o calitate esentiala , obiectivitatea. Asa dupa cum ma cunosti, eu tind sa fiu mai subiectiv, sa fac clasamente mai degraba in functie de aprecierea mea ptr jucatori si nu de valoarea lor reala, probata prin performante. Totusi, fiindca m-ai provocat iarasi intr-un mod foarte placut , sa imi amintesc de fotbalul "de ieri" am pus in clasamentul tau cate un jucator pe care eu i-am simpatizat de la echipele din articolul tau. Mai putin de la Chelsea, care nu imi spune mare lucru in afara ultimilor ani.Totusi, dak ar fi si de la Chelsea cred ca mi-a placut mult Gustavo Poyet:)
Dar sa vedem de la celelalte..
Liverpool - Ian Rush, varful din prima jumatate a anilor '90, un superjucator, cel alaturi de care a debutat in atac Robbie Fowler.
Man Ud -Peter Schmeichel - poate cel mai bun portar pe care l-am vazut eu in ultimii 20 de ani.
Arsenal - Tony Adams , capitan si la club si la nationala, fundas de netrecut.
Barcelona -Luis Enrigue, tehnic, polivalent, fundas, mijlocas sau atacant, venit de la rivala de moarte si ajuns capitan pe Camp Nou.Respect!
Real Madrid - Emilio Butragueno "El Buitre", scund, rapid , tehnic, mereu un pericol ptr poarta adversa, super jucator. Inainte de Raul a fost el...:)
Roberto Ayala - mare fundas.Mi-a placut mult jocul lui, specific sud-americanilor, ceva intre Montero si Lucio.
Juventus - indiscutabil Vialli.Gianluca Vialli. No 1 ptr mine de cand tin cu Juve.
Internazionale - Beppe Bergomi, ultimul mare interist.fundas excelent, dreapta sau central. personalitate debordanta.
Milan - Franco "Il Capitano"Baresi. Cel mai cunoscut capitan din istoria fotbalului. Cariera fara repros.
Bayern -Stefan Effenberg, capitan si el, figura emblematica, combinatie intre rigurozitatea si forta nordica si viziunea plus tehnica meridionala. Mi-a placut enorm Effe!
Borussia Dortmund - Michael Zorc, emblema anilor '80-'90.uitat astazi de multi. Un mijlocas complet, genul Ballack, dispecer, atent, pasator si marcator. Coordonator de joc.I-a prins si pe Marcel Raducanu si pe Ricken:)

In final incerc un 1-3-4-1-2, ofensiv si flexibil :

Schmeichel - Ayala, Baresi, Adams - Bergomi, Zorc, Effenberg, Luis Enrique -Butragueno - Vialli, Rush.

Nu stiu cum ar fi jucat impreuna, dar mie mi-au placut toti:)

PS. Am vazut si articolul tau "ptr parinti". Poti sa ma consideri un frate mai mare:)Foarte tare poezia.Si foarte corecta.
Spor in toate.
Adi de la Hunedoara:)